فعالیتهای پرورشی مدرسه شهید کاخکی -سعیدی

ثبت فعالیت های گروهی وفردی وتحقیقات دانش آموزان درس پرورشی شهید کاخکی

أحسن الحال

 

احسن الحال

با عرض سلام خدمت تمامی شما دبیران پرورشی عزیز و دانش آموزان گرامی

برگزاری مراسم مختلف، با موضوعات متفاوت توسط دانش آموزان، از رسالت های بزرگ مدارس و مربیانپرورشی است.

احسن الحال

 
به منظور همراهی با شما عزیزان در این مراسم، و بنا به مناسبت های گوناگون، کلیپ ها و متن مجری های متفاوتی را در این بخش برای شما در نظر گرفته،
که امید است مورد استفاده شما گرامیان قرار گیرد.

کلیپ ذیل به مناسبت فرا رسیدن نوروز حضورتان ارائه می شود.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم اسفند 1390ساعت 19:38  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

هفت سین بچینیم

هفت سین بچینیم

هفت سین بچینیماینک بهار بستر سپید زمین خسته را در می نوردد و روپوش برف را از سر و روی آن کنار می زند.
هفت سین بچینیم

هفت سین بچینیم

افسردگان خواب زده را صلا می دهد و هفت سین بچینیم

دم مسیحایی خویش را بر جان مرده آنان می دمد. هفت سین بچینیم

هنگام آن است که پنجره دل های افسرده خویش را به سمت بهار بگشاییم. هفت سین بچینیم

 

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم اسفند 1390ساعت 19:31  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

سال نو سال زدودن غبار کینه باشد

این شاخه گل تقدیم به تمام هموطنان ودانش آموزان ایران زمین که می خواهند سال نو با حال نو آغاز کنند

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم اسفند 1390ساعت 19:14  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

فتنه پس از کیش دوساله امروز مات شد

فتنه پس از کیش دوساله امروز مات شد
در میان شور وشوق کسانی که به پای صندوق رای می رفتند صدایی را شنیدم که می گفت برای اینکه نشان بدهم روحیه ایثار وملی واسلامی من هنوز ازبین نرفته برای اولین بار از تاریخ انقلاب امده ام رای بدهم !!! پرسیدم چرا گفت فکر کردم امروز روزی بود که میهنم به من احتیاج دارد اسلام به من نیاز دارد جانم فدای اسلام ومیهن رای که سهل است جان می دهم یاد ان شعر افتادم که می گفت چو ایران نباشد تن من مباد با بهت وحیرت به قیافه ان مرد می نگریستم با خودم گفتم غرور تو رو گرفته بود که داری وظیفتو انجام می دی حالا یکی پیدا شده از سر قله به تو نگاه می کنه و تو کوچکتر از اونی که بتونی تفسیرش کنی برای اینکه کم نیارم گفتم گرونی بهت فشار اورده نه؟ گفت اتفاقا گرونی منو بیدار کرد فهمیدم اگر پی حق بری همیشه دنیا بهت اخم میکنه اونا که حقیقت رو با رفاه جمع می کنن ریا درو می کنن رفاه من رنج توست ثروت من فقر توست بازم کم اوردم گفتم بابا تو دیگه کی هستی گفت یک کارمند با زن نشسته!!!

 این خاطره رو نوشتم که دشمنان بدونن که ما ایران رو تازه بعد از اون همه بدبختی بدست اوردیم محاله تازنده ایم دیگه فریب رنگ کاری مستکبرین و مستعمرین بشیم

+ نوشته شده در  شنبه سیزدهم اسفند 1390ساعت 11:24  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

امور تربیتی، انتقال ارزش ها

 

امور تربیتی، انتقال ارزش ها

عزیزانی که در امورتربیتی هستند سعی کنند رفتار خودشان را، عاقلانه، حکیمانه، خیرخواهانه، اصلاح جویانه، صمیمانه و سرشار از محبت و صفا قرار بدهند.
مقام معظم رهبری
نوجوانان و جوانان، نقش مهم و تعیین کننده ای در ساختن جامعه دارند.

آموزش و پرورش به معنای عام، با جامعه پذیری مترادف است؛ یعنی فرآیندی که از راه آن، افراد به فراگیری نقش ها، قواعد، روابط و به طور کلی فرهنگ جامعه خود می پردازند.

امور تربیتی، انتقال ارزش ها

مدرسه با آن که واسطه عمده انتقال دانش و مهارت فنی است، به اجتماعی کردن افراد و هم سازی آنان با اخلاق اجتماعی، از راه انتقال ارزش ها، هنجارها و نگرش های اجتماعی مطلوب و مناسب، توجه خاص دارد.

بر همین اساس، شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش، اقدام به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا ضمن گسترش فرهنگ اسلامی، دانش آموزان را به احترام و عمل به ارزش های اسلامی ترغیب کرده، آن ها را به اخلاق پسندیده روحی و شخصیتی بیارایند.

اهداف و اصول حاکم بر ستادهای امور تربیتی

ستادهای امور تربیتی، با هدف بیشتر آشنا کردن دانش آموزان با ارزش های اسلامی و ایجاد روحیه دین دوستی و تشویق و ترغیب دانش آموزان و دانشجویان به داشتن اخلاق اسلامی به وجود آمد.

امور تربیتی، انتقال ارزش هامهم ترین اهداف و اصول حاکم بر ستادهای امور تربیتی را می توان،
امور تربیتی، انتقال ارزش هاپاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی،
امور تربیتی، انتقال ارزش هابرنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی،
امور تربیتی، انتقال ارزش هاتوجه جدّی به اهمیت نقش معلمان در فعالیت های تربیتی،
امور تربیتی، انتقال ارزش هاتوجه به اهمیت و نقش ویژه دانش آموزان در فعالیت های تربیتی، و
امور تربیتی، انتقال ارزش هاهماهنگی با امور تربیتی منطقه و
امور تربیتی، انتقال ارزش هارازداری در خصوص اسرار شخصی و خانوادگی دانش آموزان

برشمرد که در تمام مراحل، از آغازین روزهای شروع فعالیت ستادهای امور تربیتی تاکنون، همواره مورد توجه مسئولان بوده و می باشد و آنان همواره در تلاش اند تا به بهترین نحو به این اهداف و اصول دست یابند.

وظایف ستادهای امور تربیتی

استمرار و بقای هر جامعه، مستلزم انتقال مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، گرایش ها، دانش ها و مهارت ها، از راه آموزش و پرورش به نسل های جدید است.

مهم ترین وظایف ستادهای امور تربیتی را می توان،

امور تربیتی، انتقال ارزش هاتلاش در راه گسترش فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان و
امور تربیتی، انتقال ارزش هاترغیب آنان به احترام و عمل به ارزش های اسلامی و سعی در تخلّق به صفات پسندیده روحی و شخصیتی،
امور تربیتی، انتقال ارزش هانظارت بر فعالیت های آموزشی و پرورشی و
امور تربیتی، انتقال ارزش هااستفاده از نیروی معلمان و کارکنان متعهد مدرسه به منظور تقویت بُعد «پرورش» در برنامه های درسی و تحقق گسترش فرهنگ اسلامی،
امور تربیتی، انتقال ارزش هانظارت بر برنامه های انضباطی و اخلاقی مدرسه و هدایت و ارشاد دانش آموزان از راه تماس با هسته مشاور منطقه، و بالاخره،
امور تربیتی، انتقال ارزش هابرنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از انجمن اولیا و مربیان، به منظور تقویت و توسعه فعالیت های پرورشی مدرسه

برشمرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم اسفند 1390ساعت 14:45  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

مربیان تربیتی، سربازان انقلاب

 

بسیج دانش آموزی

در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به شكل گیری كرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس كردند تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب كنند.

به ویژه آنكه شهید رجایی مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید و بنا به گفته شهید باهنر مربیان

زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند كه آموزش را از محتوای تزكیه پر كنند و چه پر معناست كلام امام (ره) كه می فرمایند:

اگر تهذیب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد. این نهاد از بدو شكل گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملكردها و وظایف متعدد و گوناگونی را به عهده داشته و تحقق امر تربیت را منوط به حضور مربی و فعالیت های رسمی غیر كلاسی در كنار آموزش های كلاسی می داند.

مهم ترین اهداف تشكیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس باید دانست.

چرا كه انگیزه های انقلابی و اسلامی همراه با شعار مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند موجب تاسیس این نهاد انقلابی شده است.

امور تربیتی، سربازان انقلاب

امور تربیتی، سربازان انقلاب

این مجموعه در طی سال های شكل گیری خود تلاش گسترده ای را درجهت رفع كاستی ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان به انجام رسانده است.

لازم به ذكر است كه ارزیابی فعالیت ها نیاز به شناختن اهداف و راهبردهای اجرایی دارد. لذا فعالیت های امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و اهداف بنیادی این نهاد جامعه عمل بپوشاند.

قابل ذكر است كه طرح امور تربیتی همه اركان آموزش و پرورش را با محوریت معلمان، كتاب های درسی، نظام ارزشیابی، خانواده و دانش آموز در برمی گیرد. هر ستاد امور تربیتی در مدارس از سه عضو تشكیل می شود كه عبارتند از:

امور تربیتی، سربازان انقلاب

1. مدیر مدرسه و یا یكی از معاونان كه به مسائل تربیتی گاهی بیشتری دارد.
2. مربی تربیتی مدرسه (یا مربی ارشد)
3. یكی از معلمان یا دبیران مومن و متعهد دارای حُسن شهرت و سابقه اعتقادی و اخلاقی موفق در اجرای وظایف آموزشی و آشنا به مبانی و روش های تربیتی اسلام به انتخاب شورای معلمان مدرسه.

امور تربیتی، سربازان انقلاب

در همین راستا رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام (ره)؛ چه خوش می فرمایند:

اگر چنانچه معلم یك معلمی باشد كه دعوت به نور بكند، دعوت به اصلاح بكند، دعوت به اسلام بكند، دعوت به اخلاق صالحه بكند، دعوت به ارزش های اسلامی بكند، آن ارزش هایی كه عندالله ارزش است.

اگر معلم این كار را بكند همان طوری كه انبیاء مرد م را از ظلمت به نور می كشانند این معلم هم این بچه ها را از ظلمات به نور وارد می كند و همین شغلی است كه شغل انبیاء است.

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم اسفند 1390ساعت 14:44  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

درک سعادت

 

درک سعادت

نفس انسان در آغاز آفرینش، سالم، صاف و بی‌آلایش است و تحت هر نوع تعلیم و تربیتی كه قرار بگیرد به همان سرشت درمی‌آید.

اگر تعلیم و تربیت و بر اساس فطرت پاك و استعدادهای درونی انسان باشد، او انسانی پاك، وارسته و با اخلاق دینی پرورش می‌یابد و اگر تربیت شخص بر فساد اخلاقی و معیارهای غیرالهی مبتنی باشد، فرد فاسد و بی‌ایمان خواهد شد.

در میان مكتب‌های مختلف تربیتی كه روش‌های متفاوتی از شیوه‌های تربیتی را ارائه می‌كنند،

دین مبین اسلام روش خاصی را در راستای تربیت انسان‌ها ارائه می‌كند در این روش كه در قرآن و احادیث هم بیان شده سعی می‌شود با آگاه ساختن افراد از خود و جهان اطراف به تربیت همه جانبه شخصیت آنان پرداخته شود و جامعه‌ای بر اساس برادری و برابری به وجود آید.

در كشور دین‌مدار ایران هم مسئله تربیت از دیرباز مورد توجه مردم و متفكران بوده و همواره از سوی آن ها مورد اهتمام و تاكید قرار می‌گرفته است.

غزالی، فقیه و فیلسوف بزرگ ایران زمین

قلب كودك را پاك و عاری از هر نقش و صورتی می‌داند كه اگر او را به اعمال خیر عادت دهند با آن خصلت رشد می‌یابد
درک سعادت

و اگر به كارهای زشت وادارند، به هلاكت و بدبختی می‌افتد لذا بر سرپرست و ولی كودك واجب است كه از او مواظبت كنند و در تهذیب اخلاق او بكوشند و از همنشینان بد دور بدارند.

تربیت از نظر غزالی برای این است كه كودك:

- سعادت دین و دنیا را حمل كند.
- خشنودی خداوند را به دست آورد.
- نفس‌‌اماره را مطیع و اخلاق خود را مهذب نماید.
درک سعادت

خواجه نصیرالدین طوسی نیز به تربیت اخلاقی بسیار اهمیت می‌دهد و آن را اساس پرورش می‌داند.به نظر وی

منظور از تربیت، درك سعادت است

و برای رسیدن به این منظور باید كودك را چنان تربیت كرد كه فضایل را دوست بدارد و از رذایل دوری جوید و در برابر شهوات ضبط نفس نماید.

اگر چه در دوره‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تربیت اسلامی و دینی به صمیمیت همه‌گیر و رسمی در بین مردم رایج نبود كه دلیل عمده آن هم جو حاكم و سخت گیری فرمانروایان این مرز و بوم بود.

اما پس از انقلاب اسلامی یكی از مهم ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان ایجاد روحیه دینی و تقویت نمادهای اسلامی در میان دانش‌آموزان به عنوان نسل نوپای جامعه بود و در این راستا سعی شد كه نام آموزش و پرورش در پرورش دینی هم تجلی پیدا كند.

لذا مسئولان امر تصمیم گرفتند نهاد امور تربیتی را در وزارت آموزش و پرورش با هدف پاسداری از اصول و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف فرهنگی كشور، تلاش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی، در میان دانش‌آموزان، نظارت بر فعالیت‌های پرورشی مدارس و استفاده از دبیران و افراد خبره در تربیت دینی نسل جوان جامعه و... تشكیل دهند.

سرانجام ۳۰ سال پیش، به همت شهیدان رجایی و باهنر، امور تربیتی به عنوان یك بخش جدایی‌ناپذیر از تعلیمات، تاسیس شد و توانست جایگاهی ویژه در نظام آموزش و پرورش ایران كسب نماید.

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم اسفند 1390ساعت 14:43  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

امور تربیتی و رشد ارزش ها

 

امور تربیتی و  رشد  ارزش ها

در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به شكل گیری كرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال 1359 شمسی اقدام به تاسیس ستاد های امور تربیتی در مدارس كردند تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب كنند.

هشتم اسفند ماه سال یكهزار و سیصد و پنجاه و نه هجری شمسی، « ستاد امور تربیتی » در مدارس كشور به همّت شهیدان رجائی و باهنر تأسیس شد.

مهم ترین اهداف تشكیل امور تربیتی را حراست از مرز های اعتقادی و حفظ دستاورد ها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس باید دانست.

امور تربیتی و  رشد  ارزش ها

اهداف و اصول مشروحه زیر علل اصلی تشكیل این نهاد انقلابی پرورشی می باشند كه عبارتند از:

امور تربیتی و  رشد  ارزش ها

انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس
تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی
زمینه سازی برای ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و
امور تربیتی و  رشد  ارزش هاپرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی.
شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش ها.

هدف های تربیتی از منظر امام خمینی

غالب متفكران در تبیین اهداف، به افق هاى دور دست وادى تربیت و عنوان هدف هاى غایى یا دراز مدت، اهمیت ویژه اى مى دهند و آن ها را داراى اولویت مى دانند و در مراتب بعدى به ارائه هدف هاى میانى (میان مدت) و نیز هدف هاى مرحله اى (كوتاه مدت ) مى پردازند.

در نگرش امام خمینى نیز مى توان به روشنى و شفافیت، چنین مراحلى را دربیان اهداف نظاره گر بود.

ایشان معتقدند كه بر مبانى حدیث قدسى، كه فرموده خداى متعال است، اگر انسان به حقیقت عبودیت نایل و واصل شود، خداوند او را بشارت مى دهد كه در این صورت :

گوش او خواهم بود كه با آن مى شنود و چشم او خواهم بود كه با آن مى بیند.

امور تربیتی و  رشد  ارزش ها مضمون حدیث مذكور، به یكى از غایات و كمالات انسانى اشاره دارد كه در آن مرتبه ، اعضا و جوارح او نیز مسیر الهی پیدا مى كند.

امام در تعبیر دیگرى برآنند كه هدف اصلى در تربیت انسان این است كه انسان طبیعى بشود، یك انسان الهى، به طورى كه همه چیزش الهى بشود، هرچه مى بیند، حق ببیند.

به لحاظ این كه در تربیت رسمى، حوزه و دانشگاه متولیانى هستند كه هدف هاى تربیتى را باید محقق كنند، امام به عنوان یك راهبرد چنین توصیه مى كنند:

امور تربیتی و  رشد  ارزش ها

همت كنند به اینكه دانشگاه را یك مركزى درست كنند كه مركز علم و تهذیب باشد.

... باید اشخاص متعهد چه در حوزه هاى علمیه و چه در دانشگاه ، كمر خودشان را محكم ببندند

براى اصلاح ...

و این دو مركز باید علم و عمل ، علم و تهذیب را به منزله دو بالى بدانند كه با یكى از آنها نمى شود پرید، قدمهاى بعد تهذیب است.

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم اسفند 1390ساعت 14:41  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

حقایقی از درخت سبز امور تربیتی

 

درخت قبله

امور تربیتی نهادی است كه در وزارت آموزش و پرورش با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر تاسیس گردید و تاكنون ثمرات بسیار ارزشمندی برای انقلاب داشته است از جمله هدایت و رهبری نسل جوان در دوران 8 سال دفاع مقدس، فضاسازی فرهنگی برای دفاع از ارزش های انقلاب در مدارس، ترویج فرهنگ انسان سازی برای تصدی مدیریت های آینده كشور، تحكیم سازه های معنوی خانواده هایی كه در آینده دانش آموزان با آن روبه رو هستند، مقابله با توطئه های فرهنگی استكبار و به طور خلاصه پرورش استعدادهای آینده سازان میهن اسلامی.

مربی تربیتی چه وظایفی را به عهده دارد؟

مربی تربیتی برای رسیدن به اهداف بلند و با ارزش خود وظایف زیر را به عهده دارد:

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیبرنامه ریزی و اجرای مراسم در ایام الله و مناسبت ها، مثلا ماه رمضان، دهه فجر، اوقات فراغت پایگاه های تابستانی و...

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیبرگزاری مسابقات فرهنگی و هنری برای رسیدن به اهداف تربیتی كه این مسابقات قریب به 40مسابقه می باشد. برخی از این مسابقات عبارتند از: مسابقات قرآنی (حفظ، قرائت، مفاهیم) احكام، نهج البلاغه، اذان، تواشیح، انشای نماز) هنری شامل (خطاطی و نقاشی با گرایش های مختلف، تذهیب، كاریكاتور، مینیاتور، نمایش نامه، سرود و...) ادبی شامل (كتابخوانی، مطالعه تحقیق، داستان نویسی، شعر و...)

حقایقی از درخت سبز امور تربیتی

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیبرگزاری اردو و بازدیدها

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیبرگزاری مراسم آغازین

حقایقی از درخت سبز امور تربیتی تدریس در كلاس های پرورشی

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیشركت در جلسات اداره و انجمن اولیاء و...

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیراه اندازی و نظارت بر كتابخانه، نوارخانه، تهیه سرود برای مناسبت ها

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیمدیریت تشكل های دانش آموزی ( بسیج، انجمن اسلامی، شورای دانش آموزی، پیشتازان، فرزانگان، هیئت های مذهبی و... )

حقایقی از درخت سبز امور تربیتی

در دنیای كنونی كه همه چیز به صورت تخصصی و فوق تخصصی انجام می پذیرد چطور ممكن است مقوله تربیت كه از پیچیدگی خاصی هم برخوردار است توسط همه انجام شود؟

آیا این به معنای بی توجهی به ظرافت های امور تربیتی نیست؟

آیا در این چند سال حذف امور تربیتی كدام مدرسه توانست از تمام همكاران در جهت اجرای برنامه های تربیتی اش استفاده نماید.

چند پیشنهاد برای بهبود اوضاع امور تربیتی

حقایقی از درخت سبز امور تربیتیانتخاب منابع مناسب برای ارتقای علمی مربیان با استفاده از نیازسنجی و نظرسنجی از خود مربیان برای كیفیت بخشی به برنامه های تربیتی.
حقایقی از درخت سبز امور تربیتیطراحی برنامه های تربیتی برای نسل امروز و نسلی كه در آینده می خواهد زندگی كند.
حقایقی از درخت سبز امور تربیتیاستفاده از ذخیره های تربیتی ( مربیان توانمندی كه سال ها در بخش تربیتی استخوان خرد كرده اند. ) با تشكیل گروه های تخصصی.
تدوین برنامه های كوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رسیدن به اهداف تربیتی با استفاده از امكانات روز مثل فن آوری اطلاعات و...
حقایقی از درخت سبز امور تربیتیتقویت بنیه مالی بخش امور تربیتی از طریق جذب درآمدهای مختلف و همچنین جذب قسمتی از 5 درصدی كه سازمان ها مواظف هستند دراختیار آموزش و پرورش قرار دهند و همچنین قرار دادن ردیف بودجه ای از سوی دولت برای این امر مهم.
حقایقی از درخت سبز امور تربیتیبازسازی تشكیلات امور تربیتی و توسعه كمی و كیفی این بخش.
حقایقی از درخت سبز امور تربیتی تغییر نگرش مسئولین مربوطه در تامین منابع مالی و انسانی با استفاده از برگزاری همایش ها و نشست های علمی.
حقایقی از درخت سبز امور تربیتیاختصاص شبكه تربیتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی با استفاده از توانمندترین نیروهای هنری برای تحقق اهداف تربیتی در كشور و یا حداقل اختصاص برنامه هایی از تولیدات صدا و سیما برای این مجموعه.
حقایقی از درخت سبز امور تربیتی به روز كردن اطلاعات مربیان و معاونان پرورشی و همسو نمودن دیگر نهادهای فرهنگی با امور تربیتی.

امید است با تغییر نگرش ها نسبت به معاونت باارزش تربیتی در آموزش و پرورش تحولات چشمگیری كه در شان جمهوری اسلامی می باشد را شاهد باشیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم اسفند 1390ساعت 14:40  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

(معرفی کتاب، زنگ های پرورشی)

نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود. در این راستا به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که شما گرامیان، این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

نام کتاب:نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

مولف: رضا باقی زاده گیلانی

ناشر: سفیر صبح

نوبت چاپ: اول 1382

معرفی:

بهره گیری از آثار مکتوب اولیای الهی، خود نوعی هم نشینی و مصاحبت معنوی با آنان است و خواننده با مطالعه آثار عالمان ربانی از فیوضاتی که بر آنان افاضه می شود بی نصیب نخواهد بود و این است رمز سفارش بزرگان به مطالعه آثاری که گویندگان و یا نویسندگان آن از مرحله بالای تقوا برخوردارند. عارف رومی در این باره می گوید:

هر که خواهد هم نشینی خدا تا نشیند در حضور اولیا

از حضور اولیا گر بگسلی تو هلاکی،زآنکه جزو بی کلی

کتابی که فرا روی شماست در بردارنده نکاتی ناب از بیانات عارف بالله فقیه محقق حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) و نیز مصاحبه ها و گفتار هایی از شاگردان و ارادت مندان ایشان است که حتی المقدور سعی شده است به نکاتی تازه از ابعاد زندگی معظم له پرداخته شود.

نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

این کتاب شامل مطالب ذیل است:

ـ گذری بر زندگی حضرت آیت الله العظمی بهجت

ـ نکته های ناب از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت

ـ گفته ها و نوشته هایی درباره ی حضرت آیت العظمی بهجت

+ نوشته شده در  دوشنبه یکم اسفند 1390ساعت 14:18  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  | 

نماز

اهمیت اجتماعی نماز جماعت

مقدمه:

می دانیم که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

به عنوان مثال اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.

دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.

سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.
نماز(برنامه صبحگاه)

یکی از کارهایی که در اکثر مدارس کشور عزیزمان انجام می شود، خواندن آیاتی از قرآن مجید می باشد، در این زمینه چنان چه دانش آموزان بتوانند علاوه بر شنیدن آیات، با مفاهیم متعالی این معجزه الهی آشنا شوند، بی شک به هدف والای نزول وحی رهنمون گشته ایم.

در این راستا، جهت غنی سازی برنامه های صبحگاه مدارس، به بررسی و تفسیر برخی از آیات قرآن پرداخته است. در این قسمت سعی شده، تفسیر به زبان ساده و قابل درک برای دانش آموزان ارائه گردد.

در این مقالهآیات ١٤٦ تا ١٥٣ سورة


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه یکم اسفند 1390ساعت 14:16  توسط مربی پرورشی مدارس شهید کاخکی-سعیدی  |